Menüye ulaşmak için tıklayınız Sayfa içeriğine ulaşmak için tıklayınız

TTNET ULTRANET

ADSL hizmetinden tüm kurumsal müşteriler yararlanabilir.

Türk Telekom ADSL hizmeti ve tercih edilen ADSL paketine abonelik için Türk Telekom Ofisleri'nden, Türk Telekom Mağazaları'nden, 444 5 444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'nden, 6606'ya kısa mesaj göndererek veya Türk Telekom Online İşlem Merkezi'nden başvurulabilir.

Şahıs şirketi için;

  • Vergi Levhası,
  • Ticaret Sicil Belgesi (Avukat, Doktor ve Muhasebeciler hariç),
  • Kimlik,
  • Şirket kaşesi,
  • Kurumsal Şirket için;
  • İmza Sirküleri
  • Vergi Levhası
  • Son 6 Aya Ait Faliyet Belgesi
  • Ticaret Sicil Belgesi
  • İmza sirkülerinde imzası bulunan yetkili kişi ya da kişilerin kimlik fotokopisi
  • Şirket Kaşesi
  • Vekil aracılığı ile başvuruda bulunulmuş ise, vekaletnamenin ve vekilin resimli kimlik belgesinin bir fotokopisi ile vekaletname verenin resimli kimlik fotokopisi.

Resmi Daire, Kamu İktisadi Teşebbüsleri, Büyükelçilik ve Konsolosluklar için;

  • Abonelik sözleşmesi imzalamaya yetkili kılınan şahıs/şahısların veya yetkili temsilcinin; yetkisinin kapsamı,
  • Yetkili olduklarına dair imza sirküleri
  • Kimlik
  • Bağlı bulunan kurumdan yetki belgesi
  • Vergi muafiyetinden faydalanan kurumların yıllık vergi muafiyet karnesi

Dernek, Kooparatif, Vakıflar için;

  • Abonelik başvurularında Karar Defterindeki internet abonelik başvurusu ile ilgili alınan kararın bulunduğu sayfanın fotokopisi
  • Kararda, abonelik işlemlerini takip etmekle yetkili kılınan kişi veya temsilcinin yetkisinin kapsamı
  • Valiliklerce verilen "Dernek Tescil Numarası"nı gösterir belgenin fotokopisi

Siyasi Partiler için;

  • 2820 sayılı Siyasi Partiler Kanununun 71nci maddesinde belirtilen yetkili organlarca yetkilendirildiklerine dair belge

ADSL hattı, başvuru tarihinden itibaren 2 ile 15 gün arasında tesis edilir.

İnternet Hizmet Numarası: Abonelik aktivasyonuyla oluşan ve 18 ile başlayan hizmet numarası, 27.08.2011 tarihinden önce abone olan müşterilerimizin fatura ödemeleri ve otomatik ödeme talimatı vermesi için kullanılmaktadır.

Fatura Hesap Numarası: Abonelik aktivasyonuyla oluşan ve 701 ile başlayan hizmet numarası, 27.08.2011 tarihinden sonra abone olan müşterilerimizin fatura ödemeleri ve otomatik ödeme talimatı vermesi için kullanılmaktadır.

Abonelik başvurusu sırasında verilen kullanıcı adı ve şifresi, modem kurulum işlemlerinde ve TekŞifre oluşturulurken kullanılmaktadır.

Türk Telekom Türk Telekom mağazaları'ndan, 444 5 444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'nden veya TekŞifre'niz varsa Türk Telekom Online İşlem Merkezi'nden öğrenebilirsiniz.

Kullanıcı adının unutulması durumunda veya değişiklik yapmak için;

Kullanıcı adınızı unuttuysanız 444 5 444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni arayarak öğrenebilirsiniz.

Kullanıcı adınızı değiştirmek için ise bağlı olduğunuz Türk Telekom Ofisi’ne müracaat edebilirsiniz. Kullanıcı adı değişikliği için ADSL müşterisi tarafından şahsen veya vekaletle başvuru yapılması gerekmektedir. Değiştirme işlemi ücretli olup bir sonraki dönem Türk Telekom faturasına yansıtılır.

Şifrenin unutulması durumunda veya değişiklik yapmak için;

Şifrenizi unuttuysanız veya değiştirmek istiyorsanız Türk Telekom Tek Şifre sayfasından gerekli işlemleri yapabilirsiniz.

444 5 444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri’ni arayarak veya bağlı olduğunuz Türk Telekom Ofisi’ne giderek adresinizi değiştirebilirsiniz. Adres değişikliği başvurusu ADSL hattı müşterisi tarafından ve kimlik ibrazı ile yapılabilir.

ADSL hattınızın bağlı olduğu sabit telefon numarasını değiştirmek için Türk Telekom Ofisleri’ine müracat etmeniz gerekmektedir.

Aynı daire içinde, birden fazla bilgisayarda kullanabilir. Ancak bağlantı hızı, birden fazla bilgisayar bağlanması durumunda düşebilir. Bağlantı paketindeki hız, tek bilgisayar için geçerli olan maksimum hızı belirtmektedir.

ADSL hizmetinin başka bir daire veya işyerindeki kullanıcılar ile paylaşılması yasal değildir.

Aylık kotanın kullanılan kısmı, www.Türk Telekom.com.tr’de “Kota Sorgulama” alanından, kullanıcı ismi ve şifre ile giriş yapılarak takip edilebilmektedir.

Adil kullanım uygulaması, şebeke kaynaklarının tüm kullanıcıların aynı kalitede hizmet alabilmesine imkan sağlamak için devreye alınan bir uygulamadır. Bu uygulama kapsamında adil kullanım uygulaması bulunan internet paketlerinde; paket bazında farklı adil kullanım noktaları uygulanmaktadır. Ay içinde adil kullanım noktasına ulaşıldığında müşterilerin bağlantı hızları düşürülerek, henüz o kotaya ulaşmamış diğer müşterilerin hızlı bağlantı hizmeti alması sağlanmaktadır.

Download İnternetten dosya indirme hızını, upload dosya yükleme hızını gösterir.

ADSL hizmeti ile sunulan internet paketlerinde erişim hızı olarak belirtilen hızlar, bağlantı yapılan yerde ulaşılabilecek maksimum hızı ifade etmektedir. Telefon hattı müşteriye ayrılmış olmakla birlikte, internet erişim hızı, telefon altyapısının kalitesine göre, özellikle yoğun kullanımın olduğu saatlerde, ifade edilen maksimum hızların altına düşebilmektedir. İnternet erişimi, telefon hattından, İnternet servis sağlayıcısına ulaşana kadar aşağıdaki faktörlerden etkilenir;

Kullanılan Bilgisayarın Durumu: Kullanılan bilgisayarın konfigürasyonu ve durumu internet kullanımını etkiler. Örneğin, bilgisayara interneti kullanan bir virüs bulaşmışsa, bu virüsle interneti paylaşmak durumunda kalınır. Bu durum kullanım hızını düşürür. Ya da bilgisayarda yüklü olan bazı programlar güncel sürümlerini internetten otomatik olarak yüklemesi için ayarlandıysa, bu yükleme sırasında internette gezinti hızı yavaşlayabilir.

Aynı hat üzerinden kullanım yapan kullanıcı sayısı: Aynı bağlantı üzerinden birden fazla kullanıcı tarafından kullanım yapılması durumunda bağlantı hızı düşecektir.

Telefon Hattının Kalitesi: Telefon hattı, ADSL erişiminin kalitesini belirleyen en önemli etkenlerden biridir. Telefon hattı olarak döşenmiş olan bakır kablo, ince bir kablo ise aynı anda daha az veri taşınır. Kabloda olabilecek etkileşimlerden ya da başka sebeplerden kaynaklı gürültüler, ADSL erişiminin yavaşlamasına ya da sağlanamamasına sebep olabilir.

Telefon Santrallerindeki Yoğunluk: Telefon santrallerindeki yoğunluk, müşterinin veri trafiği, İnternet servis sağlayıcının İnternet bulutuna ulaşamadan sıkışmasına ve yeterli veriyi sağlayamamasına sebep olur.

Telefon Santraline Uzaklık: ADSL, uzaklık arttıkça hızın azaldığı bir iletişim teknolojisidir.

Telefon Santrallerinde Kurulu Merkezi ADSL Cihazlarının Performansı: Kullanılan merkezi cihazların performansı, ADSL erişiminizin hızını ve kesintisizliğini etkiler.

ADSL Modem/Router'ın Performansı: Kullandığınız cihazın performansı, ADSL erişiminizin hızı ve kesintisizliğini etkiler.

İnternet paketinin hızı, kullanıcının kullanım sıklığına göre değişmemektedir.

ADSL İlk Yardım sayfamızda yer alan yardım videolarından destek alabilirsiniz. Ya da 444 5 444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni arayarak destek alabilirsiniz.

Evet. Paket değişikliği yapılabilir. Ancak herhangi bir kampanyada taahhüt devam ediyor ise paket değişikliği işleminde;

  • Kampanya indirim dönemi devam ediyorsa sadece kampanyaya dahil aylık standart ücreti daha yüksek bir pakete geçiş yapılabilir,
  • Kampanya indirim dönemi tamamlanmış ise kampanyaya dahil olan veya olmayan aylık standart ücreti daha yüksek bir pakete geçiş yapılabilir.

Evet. Mevcut internet müşterileri diğer hizmet türleri ile sunulan internet paketlerine geçiş yapabilir. Geçiş durumunda hizmet türüne bağlı olarak ek ücretler oluşabilecektir.

Yalın internet hizmeti ile sunulan tüm internet paketlerine geçiş nedeniyle oluşacak ek ücretler;

  • Türk Telekom Yalın İnternet Erişim Ücreti (Aylık): 15 TL (Türk Telekom Yalın FİBERNET Hizmeti için aylık 18 TL)
  • Türk Telekom Yalın İnternet Geçiş Ücreti (1 Defalık): 8 TL (Fiyatlara tüm vergiler dahildir)

Türk Telekom HİPERNET paketlerine geçişlerde ek ücret yansımamaktadır (Türk Telekom Yalın HİPERNET paketleri için yukarıda belirtilen ücretler yansıyacaktır).

İnternet hizmetinde kampanyası devam eden müşteriler ise, kampanya koşullarına bağlı olarak Türk Telekom Yalın İnternet hizmetine geçebilir. Geçiş yapılabilen kampanyalar için mevcut kampanya koşulları aynı şekilde devam eder.

Hayır. İnternet'ten Türk Telekom Yalın İnternet'e geçişte hizmet numarası değişmez.

İnternet nakil işlemi Türk Telekom Ofisleri veya Türk Telekom Mağazaları'nden ya da 444 5 444 Müşteri Hizmetlerinden yapılabilmektedir. Nakil yaptırmak isteyen müşteri veya vekalet verdiği kişi, kimlik belgesi ile başvuru yapabilir. Sabit telefon hattı da yeni adrese taşınmak isteniyorsa, ADSL hizmetinin naklinin gerçekleştirilebilmesi için öncelikle sabit telefon hattının naklinin tamamlanması gerekir. Nakil işleminde müşterinin nakil adresinde bulunması gerekmektedir. Nakil işlemi ortalama 2, maksimum 15 gün içinde tamamlanmaktadır.

Nakil hakkında detaylı bilgi için tıklayın.

İnternet aboneliğini isteğe bağlı olarak devretmek isteyen müşterinin, devralmak isteyen kişiyle birlikte Türk Telekom Ofis veya Türk Telekom Mağazaları'lerine başvurması gerekir. ADSL hizmetinin devri için internetin bağlı olduğu sabit telefon hattının da aboneliğini devir almak isteyen müşteriye devredilmesi gerekmektedir. Kampanyalı abonelerin devir işleminde kampanyaya özel bir koşul bulunmuyorsa devir sonrası taahhüt durumu korunur. Devir işlemi ücretli olup, internet hattı borç nedeniyle kapalı olan müşterilere ödeme gerçekleşinceye kadar devir işlemi yapılmaz.

Evet, 22 Eylül 2014 tarihi itibariyle isteğe bağlı devir işlemlerinden işlem başına vergiler dahil 24 TL ücret alınmaktadır. Bu ücret, internet hattını devir alan abonenin devir işlemleri tamamlandıktan sonraki ilk faturasına yansıtılacaktır. Veraseten devir işlemlerinden ücret alınmamaktadır.

Hat dondurma işlemi, Türk Telekom Ofislerinden ve 444 5 444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'nden hat sahibinin bizzat başvurusu ile yapılabilir. Hat dondurma hizmetinden, bir müşteri yılda en fazla 2 kez ve toplamda 6 ay (180 gün) süreyi aşmayacak şekilde faydalanabilir. Seçilen sürenin sonunda hat otomatik olarak açılır.

Hat dondurma süresi içinde olan kullanıcılar için aylık internet erişim ücreti alınmaz. İnternet erişim ücreti dışında kalan; kullanılan katma değerli hizmet ücretleri, taksit,hat dondurmadan dolayı yansıtılması gereken iadeler, geçen aydan devir eden ücretler var ise faturalandırılır.

Hat dondurma hakkında detaylı bilgi için tıklayın.

​​

ADSL hattı tesis edildiğinde, aksi belirtilmemişse internet'e Dinamik IP ile bağlanılır (IP numarası, Internet'e giren herkese sistem tarafından verilen kimlik numarasıdır).

Bilgisayarına uzaktan erişim yada bir web sayfası yayımı olanağı isteyen kullanıcının Statik IP sahibi olması gerekir (Örneğin:Video konferans, Uzak Masaüstü Yönetimi, Oyun Sunucusu v.b. işlemlerde). Yani Statik IP adresi alınması durumunda yapılan her bağlantı için aynı IP adresi alınacaktır.

ADSL hizmeti ile beraber sadece bir adet statik IP adresi alınabilir.