Menüye ulaşmak için tıklayınız Sayfa içeriğine ulaşmak için tıklayınız

Türkiye' de E-Postalar Spam'den Temizleniyor

Türkiye'de internet ortamının en önemli sorunlarından SPAM (İstenmeyen E-Posta) ile mücadele için ilk adımı atan TTNET, Çizgi Telekom, DorukNet ve Mynet'in pilot projesi başarıya ulaştı, şimdi sıra 25. Port bloklama çalışmasını tüm Türkiye genelinde uygulamaya geldi!

Türkiye'nin lider internet servis sağlayıcısı TTNET, e-posta hizmeti veren diğer yer sağlayıcılarından Çizgi Telekom, DorukNet ve Mynet ile birlikte hem ülke itibarına katkı sağlamak hem de müşteri memnuniyetini artırmak amacıyla istenmeyen e-postaların (SPAM) azaltılması için Nisan ayında başlattığı pilot projeyi tamamladı.

SPAM yayan programların, yoğun olarak kullandığı 25. Port bloklanarak, bu port üzerinden yapılan e-posta gönderimleri engellendi ve daha güvenli olan 587. Port'un kullanılması müşterilerden istendi.

Dünya genelinde SPAM sorununa çözüm olarak kullanılan bu yöntem ile Türkiye'de ilk aşamada pilot çalışma kapsamındaki 10 ilde SPAM mesajlarının sayısında kayda değer oranda bir düşüş gerçekleşti. Pilot çalışma sonuçlarını görmek için lütfen tıklayınız.

Pilot çalışma esasları

  • Pilot çalışma; TTNET'in önderliğinde Mynet, Çizgi Telekom ve DorukNet'in katılımıyla yapıldı. Çalışma kapsamında, 25. Port engellenerek 587. Port'un müşteriler tarafından kullanılması istendi.
  • Pilot çalışma; Aydın, Bayburt, Diyarbakır, Giresun, Gümüşhane, Ordu, Rize, Sivas, Tokat ve Trabzon illerini kapsadı.
  • Pilot çalışmaya katılan yer sağlayıcılar tarafından, müşterilerine 25. Port'tan 587. Port'a nasıl geçiş yapacakları konusunda bilgilendirme mesajı atılarak müşterilerin port değişikliklerini 15 Nisan 2009 tarihine kadar yapmaları istendi.
  • Pilot çalışmaların tüm detayları www.ttnet.com.tr anasayfasından ve Şimdi E-posta Kutunuz Daha Güvenli! sayfasında müşterilere duyuruldu.
  • 16 Nisan 2009 tarihinden itibaren yaklaşık 200 bin kullanıcının 25. Port'u aşamalı olarak bloklandı.
  • Mynet, DorukNet, Çizgi Telekom ve TTMail'den hizmet alan müşteriler herhangi bir sorun yaşamaları durumunda ilgili firmaların Müşteri Hizmetleri tarafından gerekli desteği aldı. Diğer e-posta sağlayıcılarından hizmet alan ve pilot çalışmadan etkilenen aboneler ise 444 5 444 TTNET Müşteri Hizmetleri'ni arayarak 25. Port'larını tekrar açtırabildi.

Tüm Türkiye için SPAM Önlem Çalışma Esasları

BTK nezdinde ve yer sağlayıcı firmaların katılımı ile yapılan toplantıda pilot çalışma sonuçları paylaşılarak, bu çalışmanın tüm Türkiye için yapılmasına karar verildi.

Şimdi kalan 71 ilde 25. Port bloklanacak, bu port üzerinden yapılan e-posta gönderimleri engellenerek daha güvenli olan 587. Port'un kullanılması müşterilerden istenecektir.

Kalan 71 ilin 3 fazda bloklanmasına karar verildi.

  • Faz: 15 Haziran
  • Faz: 05 Temmuz
  • Faz: 25 Temmuz

İlgili fazlarda 25. Portu bloklanacak illerin dağılımını görmek için tıklayınız.

Faz-1'in bitimiyle birlikte elde edilen çıktılar değerlendirilecek, bu çıktılar ışığında gerek duyulması halinde Faz 2 ve Faz 3'ün süreleri yeniden belirlenecek, gerek duyulmaması halinde belirlenen plana göre uygulama tamamlanacaktır. Bazı iller gerek yoğunluk gerekse teknik altyapı nedeniyle birkaç faza bölünerek bloklanacaktır. Örneğin, yoğunluk nedeniyle 3 büyük şehir (İstanbul, Ankara, İzmir) üçe bölünerek bloklanacaktır.

E-posta gönderiminde sorun yaşayan müşterilerimiz e-posta hizmeti aldıkları firmalara başvurarak 25. Port'larının 587. Port'a değiştirilmesi konusunda destek alacaklardır. Herhangi bir nedenden dolayı sorunu giderilemeyen müşterilerimiz 444 5 444 TTNET Müşteri Hizmetleri'ni arayarak destek alabilecektir.

Port Değişikliğinden Etkilenmeyenler

  • Web tabanlı e-posta hizmeti alan hiçbir müşteri sorun yaşamayacaktır.
  • Gmail, Yahoo, Hotmail gibi e-posta sağlayıcıları istemci bazlı hizmetlerinde 25. Port kullanmadığı için bu hizmetleri kullananlar etkilenmeyecektir.
  • Statik IP'li olan e-posta sunucusu, ADSL erişimi kullanan firmaların kullanıcıları etkilenmeyecektir.
  • Kurumsal şirket çalışanları genelde VPN ya da OWA gibi web tabanlı erişimler kullandıkları için sorun yaşamayacaktır.
  • Yurt dışından istemci kullanarak e-posta hizmeti alan müşterilerin çoğunluğu port 25 kullanmadığı için etkilenmeyecektir.

Port Değişikliğinden Etkilenen Müşterilerimiz İçin Yapılması Gerekenler

Outlook, Outlook Express vb. e-posta programları ile e-postalarını kullanan müşterilerimizin ayarlarında değişiklik yapması gerekmektedir.

Öncelikle, e-posta hizmeti aldığınız firmanın 587. port hizmetini aktif hale getirdiğini teyid etmeniz gerekmektedir. Aktif hale getirilmiş ise, kendi e-posta programlarınızda giden sunucu olarak 25. port kullanımı yerine 587. port değişikliğini yapabilirsiniz. Aşağıda örnek olması için birkaç e-posta programında değişikliğin nasıl yapılabileceği ile ilgili örnekleri bulabilirsiniz. Bu ayarlar sadece örnek olarak verilmiş olup kendi ayarlarınız için e-posta hizmeti sağlayıcınızla görüşmeniz gerekmektedir.

  • Outlook 2003 587. Port geçiş ayarları için tıklayınız.
  • Outlook 2007 587. Port geçiş ayarları için tıklayınız.
  • Outlook Express 587. Port geçiş ayarları için tıklayınız.
  • Sıkça Sorulan Sorulara ulaşmak için tıklayınız.
  • SPAM (İstenmeyen E-posta) konusunda yapılan pilot çalışma ve detaylı bilgilendirmeye ulaşmak için tıklayınız.
​​​