Menüye ulaşmak için tıklayınız Sayfa içeriğine ulaşmak için tıklayınız

Hat Dondurma

 

Aşağıda belirtilmiş olan nedenlerden dolayı geçiçi olarak ADSL erişimine ihtiyaç duymayan abonelerimizin, faydalanacaği bir hizmettir.

  • Geçici süreliğine yurt içi/yurt dışı seyahat
  • Askerlik
  • Yaz tatili / Okulların Kapanması
  • Ekonomik nedenler
  • Evde/ işyerinde kullanıcı kalmaması
  • Nakil/Taşınma
  • Çocuklarla ilgili nedenler

Bu hizmetten faydalanacak olan ADSL paketleri aşağıda yer almaktadır;

  • 1 Mbps-4 GB
  • 1 Mbps-4 GB Plus
  • 1 Mbps-6 GB
  • 2 Mbps-4 GB
  • 2 Mbps-6 GB
  • NET4
  • NET4 Plus
  • NET4 (Plus) 2
  • NET6
  • NETDİSK Hediyeli NETLİMİTSİZ
  • 1LİMİTSİZ
  • 2LİMİTSİZ
  • 4LİMİTSİZ
  • 8LİMİTSİZ
  • NETDİSK Hediyeli ULTRANET LİMİTSİZ
  • Esnaf paketi
  • Esnaf ekstra paketi
  • NET4 Başlangıç
  • NET4 Ekonomik
  • NET4 Profesyonel
  • NETDİSK Hediyeli NETLİMİTSİZ Başlangıç
  • NETDİSK Hediyeli NETLİMİTSİZ Profesyonel
  • 1LİMİTSİZ Profesyonel
  • 4LİMTSİZ Profesyonel Ekstra
  • 8LİMİTSİZ Profesyonel Ekstra
  • 16 VDSL Profesyonel Ekstra
  • 32 VDSL Profesyonel Ekstra

Hat dondurma işlemi Türk Telekom Ofislerinden ve 444 5 444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'nden yapılabilir. Bu işlem için hat sahibinin kendisinin başvuruda bulunması gerekir.​

Hat dondurma talebi alındığı andan itibaren geçerlidir. Abone dondurmanın açılacağı tarihi belirleyebilir. (İleri tarihli işemri için çalışmalar devam etmektedir) ​

Hat dondurma hizmeti 2011 yılında ücretsizdir.​

Hat dondurma süresi içinde olan kullanıcılar için aylık ADSL erişim ücreti alınmayacaktır. ADSL erişim ücreti dışında kalan; kullanılan katma değerli hizmet ücretleri, taksit, kota aşım ücretleri, hat dondurmadan dolayı yansıtılması gereken iadeler, geçen aydan devir eden ücretler var ise faturalanacaktır.

Evet, her hattınız için ayrı dondurma talebinde bulunmalısınız.

Hattınız donmuş durumdayken herhangi bir işlem yapamazsınız, öncelikle hat dondurmayı açtırmanız gerekir.

Hat dondurma talebi yapıldığında, online olarak hat dondurululur. Hattın açılma zamanı ise 3 ay (90 gün) süreyi aşmayacak şekilde abonelerimiz tarafından belirlenir. Seçilen sürenin sonunda hat otomatik olarak açılır.

Hattın açılma zamanı, hattın dondurulmuş şekilde kaldığı toplam süre 90 günü geçmemek ve bir sonraki yıla sarkmamak şartıyla ötelenebilir yada öne çekilebilir. Bunun için de Türk Telekom Müdürlüklerine ve Türk Telekom Müşteri Hizmetlerine başvuruda bulunmak gerekir.​

Hat dondurma hizmetinden, bir müşteri yılda en fazla 2 kez ve toplamda 3 ay (90 gün) süreyi aşmayacak şekilde faydalanabilir.

Kullanılmayan günler gelecek yıla devredilemez. Dondurulmuş bütün hatlar 30 Aralık'ta otomatik olarak aktif hale getirilir, dondurmaları çözülür. Tekrar dondurmak isteyen abone 1 Ocak tarihinde talepte bulunmalıdır.

Örneğin, 15/12/2010'da 60 günlük bir talep iletmek isteyen bir abone 15 Aralık 2010-31 Aralık 2010 için dondurma yapabilir, ancak hattı 30 Aralık 2010 da aktif hale gelecektir(faturalamada gecikme yaşanmaması için). 01 Ocak 2011 ve 15 Şubat 2011 arası için yeni bir dondurma talebinde bulunması gerekir.

Kampanyalı aboneliklerinde indirim döneminde bu hizmetten faydalanılamaz.

Kampanyalı abonelerimiz indirim dönemi sona erdikten sonra hat dondurma işleminden yararlanabilir. ​

Hat dondurma işlemini yapmış abonelerin taahhüt dolma zamanı, kullandığı hat dondurma süresi kadar ötelenir. Örneğin, kampanyası 20 Haziran 2010'da bitecek bir abonenin, 60 gün hat dondurma işlemi yapmış olması halinde, kampanya taahhüt tamamlanma zamanı 19 Ağustos olarak değişir. Hat dondurmada ay değil, gün hesabı yapılmaktadır.

Ücretli Katma Değerli Servisler'de hat dondurma işlemi geçerli değildir. Abonelerimiz bu servisleri bağlantı adresi dışında bir internet erişimi üzerinden de kullanmak istemiyorsa bu servisler iptal ettirilmelidir.​

Hat dondurma dönemi içinde, kullanılmayan zamanlar için ADSL erişim ücreti bir sonraki faturada iade edilir.

Buna paralel olarak müşterinin hat dondurma dönemindeki kotası hat dondurmadığı dönem ile sınırlıdır. Yani 4 GB kotalı paket kullanan bir abone ayın 15'inde hat dondurma hakkından yararlandığında aylık kullanım ücreti olarak kullandığı kısmı ödeyecek ve aylık kotasıda 2 GB olacaktır. 2 GB'nın üzerinden bir kullanım varsa abonenin faturasına kota aşım ücreti yansıyacaktır. ​

4 GB kotalı paket kullanan bir abonenin hattım ayın 15'inde açıldığında, ay sonuna kadar kullanım hakkı 2 GB olacaktır. 2 GB'nın üzerinden bir kullanım varsa abonenin faturasına kota aşım ücreti yansıyacaktır.​

Hat dondurulduğunda, aylık ADSL erişim ücreti faturalandırılmaz. Bunun dışında yer alan taksitler veya kullanılan Katma Değerli Servis ücretleri Türk Telekom faturasında yer alır. faturalar düzenli takip edilmezse eğer, hat borcundan dolayı kapanır ve belirtilen sürelerde faturaların ödenmemesi halinde abonelik iptali yapılır. ​

Borcundan dolayı kapalı olan bir ADSL hattı için dondurma işlemi yapılamaz. Faturalar ödendikten ve hattın açılması sağlandıktan sonra hat dondurma işleminden faydalanılır.​

Her abonemizin yılda 90 gün hat dondurma hakkı vardır. Bu hakkını bu yıl kullanan abonelerimiz tekrar bu hizmetten yararlanamaz.​

Hayır süreli ADSL paketleri dondurulamaz.