Cepten İnternete Bağlanma Sıkça Sorulan Sorular

Telefonunuzun internet ayarlarını *100# menüsünden ya da 4445444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'nden alabilir ve ayarlarınızı yaptıktan sonra internete bağlanabilirsiniz.

Size en uygun internet paketlerini buradan seçerek cepten internet keyfini doya doya yaşayabilirsiniz.

*100# servisi İşlemler menüsünden ya da 4445444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni arayarak 3G abonelik talebinde bulunabilirsiniz

Abone olduktan sonra 3G'den faydalanmanız için, 3G destekli cihaz kullanmanız ve 3G kapsama alanında olmanız gerekmektedir. Ayrıca telefonunuzun Ayarlar bölümünden "Dual Mode" veya "Çift Mod" seçeneğini de açmanız gerekmektedir. Bu sayede telefonunuz 2G ve 3G şebekeleri arasında kesintisiz geçiş yapabilecektir. Sadece 2G seçeneği açık telefonlar 3G şebekesine bağlanmaz; sadece 3G şebekesi açık telefonlar da 3G kapsaması olmayan alanlarda Türk Telekom şebekesine bağlantı yapamaz.

3G aboneliğinizi iptal etmek ve Türk Telekom 2G abonesi olarak 2G servis ve hizmetlerinden yararlanmak için Türk Telekom'a 3G abonelik iptal talebinde bulunmanız ve talebinizin Türk Telekom tarafından onaylanması gerekmektedir. Bireysel tarife kullanan abonelerimiz IPTAL yazıp 5555'e ücretsiz SMS göndererek; Türk Telekom bayilerine başvurarak; Türk Telekom web sitesi Online İşlemler'e giriş yapıp 3G abonelik iptal talebinde bulunarak; Türk Telekom WAP sitesi İşlemler bölümünden abonelik iptal talebinde bulunarak; Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni (550) arayarak ve ister sesli yanıt sistemi isterlerse de operatörlere bağlanarak ve de *100# servisi İşlemler menüsünden 3G abonelik iptal talebinde bulunarak 3G aboneliği iptal edebilir ve 2G abonesi olarak servis almaya devam edebilirler. Türk Telekom tarafından 3G abonelik iptal talebinin onaylanması durumunda aboneye bilgilendirme mesajı gönderilecektir.

Telefonunuzun 3G uyumluluğunu; 3534'e boş SMS atarak; *100# ile 3G menüsü altında 3G Cihaz Sorgulama adımından;

wap.avea.com.tr Online İşlemler > 3G İşlemlerim > 3G Servis İşlemleri adımından; www.avea.com.tr Online İşlemler > 3G İşlemleri > 3G Servis İşlemleri adımından öğrenebilirsiniz.

3G, cep telefonundan veya bilgisayardan hızlı internet bağlantısı sağlayan ve birçok servis hizmeti sunan üçüncü nesil mobil iletişim altyapısına verilen genel addır. 3G ile GSM'den farklı olarak yeni bir frekans bandından ve daha fazla bant genişliğinden faydalanarak multimedya uygulamalarını mobil alana taşımak mümkündür.

Türk Telekom 2007 ve 2008 yılında yaptığı yatırımlar ile çekirdek şebekesinde tamamen IP tabanlı altyapıya geçmiş; abonelerine 3G sunulması için gerekli ana çalışmayı tamamlamıştır.

3G ile her an, her yerden 3G hızında internete bağlanabilir, cep telefonunuzdan televizyon izleyebilir, görüntülü konuşabilir ve birçok yenilikçi servisten yararlanabilirsiniz.

3G'ye kayıt olmak ücretsizdir.

Türk Telekom ile roaming anlaşması yapmış operatörlerde sesli görüşme; data kullanımı veya görüntülü konuş hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. Güncel bilgi için Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni arayabilirsiniz.

3G kapsaması 81 ilde şehir merkezleri ve bazı çevre ilçelerde sunulmaktadır. Bulunduğunuz lokasyonda 3G kapsaması olup olmadığını Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'nden öğrenebilirsiniz.

WAP kullanırken bağlı olduğunuz süre üzerinden ücretlendirilirken, GPRS/EDGE/3G teknolojilerinde transfer edilen data miktarı üzerinden ücretlendirilir ve çok daha hızlı bir şekilde bağlantı sağlarsınız.

GPRS servisimizi kullanmanız için herhangi bir abonelik yaptırmanıza gerek yoktur. GPRS uyumlu bir telefonunuzun olması ve gerekli ayarlarınızı yapmanız, servisi kullanmanız için yeterli olacaktır.

Hattınızın yurt dışında kullanıma açık olması (roaming) durumunda yurt dışında anlaşmalı olduğumuz operatörler üzerinden mobil internet kullanabilirsiniz. Anlaşmalı olduğumuz ülke ve operatör listesine buradan ulaşabilirsiniz.

​​​​​​​​​​​​​​​