1) Yönetilen Hizmetler nedir?
Yönetilen Hizmetler, Türk Telekom’un Türk Telekom Bulut üzerinden sunmuş olduğu Bulut ürünlerine (Sanal sunucu, sanal veri merkezi ve diğer eklenti ürünlere) ilişkin yönetim hizmetidir. Bulut ürünlerine ek olarak sunulur. Bu hizmetler ile kurumlar kendi iç bünyelerinde uzmanlaşmış insan kaynağı ayırmasına gerek kalmadan, operasyonel IT ihtiyaçlarını tek merkezden aylık ödeme modeli ile alabilir ve kaynaklarından tasarruf edebilirler.
2) Yönetilen Hizmetler kapsamında hangi hizmetler sunuluyor?
Yönetilen Hizmetler kapsamında; İşletim Sistemi Yönetimi, Veri Tabanı Yönetimi, Tekil Sanal Sunucu Yönetimi, Sanal Veri Merkezi (SVM) Yönetimi, Yedekleme Yönetimi, Felaketten Kurtarma Yönetimi, İşletim Sistemi Kurulumu ve Veri Tabanı Kurulumu hizmetleri sunulur. Müşteri talepleri doğrultusunda istediği hizmetten yararlanabilir.
3) Yönetilen Hizmetler’i kimler kullanabilir?
Türk Telekom Bulut üzerinden Bulut ürünleri satın almış ve bu hizmetlerin yönetimini yaptırmak isteyen tüm kurumsal müşterilerimiz ihtiyaçları doğrultusunda seçtikleri hizmet kapsamında Yönetilen Hizmetler’den faydalanabilir.
4) Nasıl abone olabilirim?
Hizmetlerden yararlanmak için Türk Telekom Kurumsal Müşteri Yöneticiniz ile iletişime geçebilirsiniz.
5) Yönetilen Hizmetler’den faydalanabilmek için bir ön koşul bulunuyor mu?
Hizmetlerden faydalanabilmek için ; Türk Telekom Bulut üzerinden sunulan Bulut ürünlerini (Sanal sunucu, sanal veri merkezi ve diğer eklenti ürünler(Depolama, Yedekleme, Replikasyon vb.)) satın almış olmanız gerekmektedir.
6) Hizmetlerin ücretlendirilmesi nasıl yapılmaktadır?
İşletim Sistemi Yönetimi, Veri Tabanı Yönetimi, Tekil Sanal Sunucu Yönetimi, Sanal Veri Merkezi Yönetimi, Yedekleme Yönetimi ve Felaket Kurtarma Yönetimi hizmetleri müşteri envanterine göre aylık olarak ücretlendirilmektedir. İşletim Sistemi Kurulumu ve Veri Tabanı Kurulumu hizmetleri ise talep edilmesi halinde peşin olarak fatura edilecektir.